woensdag 14 september 2016

Mijn bescheiden maar oh, zo geweldige platencollectie.

Voor mijn verjaardag vorige maand kreeg ik een platenspeler. Ik ben dol op oude (en nieuwe) rockmuziek dus je kan je wel voorstellen hoe ontzettend blij ik met dit cadeau was. Via een platenspeler muziek afspelen klinkt en voelt toch heel erg anders dan dat je het via Spotify beluisterd. In een maand tijd heb ik toch al best een mooie collectie bij elkaar gesprokkeld en deze ga ik vandaag met jullie delen!





Een variatie van nieuw en oud, just how I like it. De meeste platen die ik heb zijn of gloednieuw of heb ik van mijn stiefvader gekregen. Op mijn verjaardag mocht ik platen uit zijn oude collectie hebben en oh my... Hier zaten een paar pareltjes tussen. Ik ga jullie alleen mijn favorieten laten want mijn bescheiden collectie is ook weer net iets te groot om ze allemaal te laten zien.


"Dire Straits" - Dire Straits
"Alchemy" - Dire Straits (Live)

Twee van die pareltjes zijn deze van Dire Straits, echte klassiekers om het zo maar te noemen. Vooral Alchemy is echt geweldig, live klinkt hemels op vinyl.



"Black Holes and Revelations" - Muse
"The Wall" - Pink Floyd

Toen ik tussen de platen keek van mijn stiefvader, zag ik opeens deze schoonheid me aanstaren, The Wall van Pink Floyd, een must have item in elke platencollectie. De plaat van Muse heeft mijn vriend gekocht toen we op platenjacht waren in Zwolle.



"News of the World" - Queen
"Thriller" - Michael Jackson

Platen zijn ook echt geweldige dingen om nieuwe muziek te ontdekken, zo heel veel nummers kende ik niet van Queen behalve een paar van de klassiekers. Toch kon ik deze plaat niet laten liggen op een markt in Amsterdam en daar heb ik absoluut geen spijt van.



"Love You Live" - The Rolling Stones
"Big Hits (High Tide and Green Grass" - The Rolling Stones
"Black and Blue" - The Rolling Stones

Nog meer gevallen van bands die je meer wilt ontdekken, ik kwam erachter dat ik eigenlijk helemaal niet veel nummers ken van The Rolling Stones. De voorste en achterste heb ik op een markt in Amsterdam gevonden en de middelste in een platenzaak in Zwolle.



"In a Perfect World" - Kodaline
"Into the Wild" - Eddie Vedder

De plaat van Kodaline was mijn allereerste plaat die ik van mijn beste vriendin kreeg. Into The Wild is een plaat die ik voor mijn vriend gekocht heb (stiekem ook voor mezelf). Het is de soundtrack van Into the Wild gemaakt door de zanger van Pearl Jam, Eddie Vedder. Into the Wild is trouwens een enorme aanrader voor als je nog een mooie film wilt zien.



"In Dream" - Editors
"A Moon Shaped Pool" - Radiohead

Last but not least, twee van mijn favoriete platen. Het zijn alle twee de nieuwe albums van ze en ze zijn geweldig, mocht je ze nog niet geluisterd hebben, doe dit! Vooral In Dream heb ik nu al helemaal grijsgedraaid.

Zo, dat was een deel van mijn collectie, hebben jullie ook een platencollectie, een platenspeler en/of een favoriete plaat , laat het me weten!

Liefs,

Romy

2 opmerkingen:

  1. Heej, dit is leuk: leesvoer van m'n favoriete dochter!

    Goeie blog, goed onderwerp! Ga zo door meis, ik lees met plezier mee.

    Kus moes.

    BeantwoordenVerwijderen